Basketball Per-minute Statistics: Contribution Measure
Estadísticas por Minuto en Baloncesto: Medir la Contribución• Mismo Radio de Ataques Rápidos y Puntos Producidos
• Same Fast-break Frequency and Points Made from( for English Translation= See Below )Correcto, el
Sistema eBA de Análisis de las Estadísticas del Baloncesto registra los puntos de Ataque Rápido partido por partido y su promedio por temporada actual. Algunos números de nuestros datos totales de temporada:
* Los jueces están oficiando los partidos más de cerca, lo que implica más faltas personales sin lanzamientos. Entonces los equipos están obteniendo más tiempo por posesión ya que el reloj de lanzamiento se resetea más a menudo.
* Las conversiones y los lanzamientos de Campo están en descenso y el promedio de la duración de las posesiones en tiempo de reloj de lanzamiento está en ascenso lo que en conjunto nos haría concluir que el ritmo de juego se ha reducido en una menor medida.
* Aplicando nuestra fórmula de posesiones - ver
Enciclopedia eBA - y los datos de equipos
de nuestros archivos, la duración promedio de las posesiones nos revela que el uso de las posesiones está en un ritmo más lento: pasó de 15.83 segundos a 15.88 segundos.
* Y finalmente, el radio de los ataques rápidos permaneció el mismo, las faltas personales están 0.57% en alza, los balones perdidos 0.6% en descenso, recuperos de balón 4.6% en descenso, los balones bloqueados 3.4% en descenso, las asistencias en descenso 3.2% en descenso. el total de rebotes 2.2% en descenso, los porcentajes de lanzamiento están en alza pero el número de los lanzamientos de campo están 0.3% en descenso y los intentos de 3 puntos 1.5% en ascenso.
Sobre el Concepto:Tiempo de Juego es un parámetro no usado con frecuencia en la valoración de un jugador, aún cuando está incluido en los cuadros de informes estadísticos.
Relacionar la valoración del jugador con sus minutos jugados nos dará su 'rendimiento', su grado de colaboración con el equipo y con el resto de los jugadores, factor de importancia para el entrenador, el jugador y el analista de partidos.
El 'rendimiento' por minuto de un equipo se obtiene al dividir los puntos de valoración, tomados de la estadística, por los minutos de juego posibles ( 40 o 48 ) y la media de rendimiento del jugador por minuto al dividirlo nuevamente por 200 o 240 ( total de minutos jugados por 5 jugadores en pista ).
El resultado comparado con el individual del jugador ( valoración / minutos de juego ) y multiplicado por sus minutos en juego nos dará su 'rendimiento' o grado de cooperación por encima o por debajo de la media del equipo.
Para resumir este hilo: aunque los entrenadores encuentran la estadística por-minuto de mucha utilidad para evaluar jugadores, ésta tiene sus limitaciones.
Mucho tiempo de juego es solo de los mejores jugadores, y poco tiempo de juego puede conducir a estadísticas mentirosas. Imagine un jugador que convierte un triple en su primer minuto de juego y luego "hace banco" todo el resto del partido.
Please, Refresh this Page Once to Load all the Previews, Photographs or the Videos !
Puede alguno creer que podría haber convertido 144 puntos (3 x 48) en ese partido si hubiera jugado los 48 minutos ?Mensaje Actualizado y Aumentado el 13 de Octubre, 2018Dudas ? Envíenos sus preguntas y comentarios por medio de eBA InterMail !
Prof.Roberto Azar - eBA Stats Team - Análisis Estadísticas del BaloncestoYa eres un miembro de nuestra Comunidad de eBA loncesto en Google + ?
Seas Bienvenido/a !Visite: Los Blogs de las Estadísticas del Grupo eBA Stats
Photograph from NBATriangles are an important theme in the fast break. Just as it’s easier to enter the ball into the post from the wing than it is from the top of the key, it’s far simpler to create and use passing lanes in the diagonal. This is especially true when you have a man advantage, as its common sense that two players can defend three bodies the closer those bodies are to one another.
Photograph from NBAIn hoops, we have the ball, and in the fast-break triangle here Bosh has the option to pass backwards in order to facilitate forward movement.
Bosh waits for Thompson to square his body to the ball and at least partially commit before passing back to James, leaving Evans as the only defender in position to defend an attack from the middle lane. Evans commits after the pass, and because Wade is slightly ahead of James and starting a cut to the rim, all James has to do is drop a lead pass and double-check to make sure the ball goes through the rim.
That's right, the eBA Basketball Statistics Analysis System tracks team fast-break points game by game and current season average. Some numbers about our total season data:
* Officials are currently calling the games nearer, that means more non-shooting fouls. So, teams are receiving added time per possession ascribable to the shot clock getting reset more frequently.
* Scoring and Field Goals shots and possessions are going down and average duration of possession in game clock time is raising: therefore putting all together we can conclude that the pace has decelerated a little.
* Using our possessions formula - see eBA Encyclopedia - and team data from our archives, the average duration of possession reveal us a possession use in a slower pace: moved from 15.83 seconds to 15.88 seconds.
* And finally, fast-break frequency and points made from stayed the same, personal fouls raises 0.57%, turnovers moves lower 0.6%, steals moves lower 4.6%, blocked shots moves lower 3.4%, assists moves lower 3.2%. total rebounds moves lower 2.2%, shooting percentages are raising but field goal attempts moves lower 0.3% and 3 points attempts raises 1.5%.
About the Concept:
Time played is a parameter not used with frequency in player's valuation although it is included in the box stats.
To relate player's valuation with his minutes played will give us his "efficiency", degree of cooperation into the team and with his teammates, interesting factor for the coach, the player and the game analyst.
The 'efficiency' per minute is obtained by dividing the valuation points, taken from the statistics, by the possible play minutes ( 40 or 48 ) and the mean of player's efficiency per minute by dividing newly by 200 or 240 ( total minutes played by 5 players on the court ).
The result compared with the player's individual ( valuation / minutes played ) and multiplied by his minutes in play will give us his efficiency or degree of cooperation over or under the team's mean.
To resume this thread: although coaches find the per-minute stat helpful in evaluating players, but it has its limitations.
Longer time periods belongs surely to the best players, and shorter time periods may yield misleading stats. Imagine a player that scores a three-pointer in his first minute of play and then sat out the rest of the game.

Does anyone truly believe that he would've scored 144 points (3 x 48) in that game had he played the 48 minutes ?Message Updated and Enhanced on October 13th, 2018Doubts ? Send us your questions and commentaries by means of eBA InterMail !
Translation & Links: ebastats - the basketball statistics forum
Are you still a member of our eBA sketball Community in Google + ?
Be Welcome !Visit: The eBA Stats Group Video ChannelNL310509